LANA LIKE TO SAYS::

This blog is ONLY for those people who likes to read stories of my everyday life,
love stories, fun facts and photos.
You can follow this blog if you find it interesting.

And also sell my pre-loved items with AFFORDABLE prices, in GOOD condition!

Wednesday, November 16

#6 : Wordless Wednesday

buat2 terkedu bila org dok pggil nama dia...














 sgt rindu dgn bdk kecik nih....haha tersangat comel dan nakal...


 
dia akan baca bismillah setiap kali disuapan...


Husnol Umairah @ iya...
3tahun
along syg iya!


Wednesday, October 26

Tuesday, October 25

Tips Penjagaan Kuku


    gambar hanya hiasan
    1.  Potong kuku secara teratur, tak terlalu dalam & tidak melebihi batas kuku(hujung kuku)
    2. Elak cungkil sisi kuku kerana boleh mendatangkan bengkak.
    3. Semasa memotong kuku, pastikan potong secara 4 segi atau melengkung. Kemudian dengan menggunakan pengasah kuku, bentukkan kembali kuku kamu dengan sempurna.
    4. Bentukkan kuku hanya pada 1 arah sahaja. Jangan ke kiri dan ke kanan. Ketika mengasah kuku, lakukannya dengan berhati-hati.
    5. Apabila bentuk yang dikehendaki telah tersedia, rendam tangan dalam air suam selama 3 minit
    6. Gunakan putik kapas atau penghapus kutil untuk mencuci kuku. Setelah itu keringkan dengan tisu lembut.
    7. Gunakan kelengkapan yg betul untuk membentuk dan mencantikkan kuku anda.
    Selamat mencuba ye  u'olls..

      Friday, October 21

      ilanart prelove

      Feel free to check this out..





      Tq for supporting us.

      Thursday, October 20

      Keunikan Bulu Mata Palsu

      Post kali ni tentang keunikan bulu mata palsu. walaupun aku xpernah pakai atau mencuba pakai bulu mata palsu nih Mari tengok betapa kreatifnya mereka yang mencipta bulu mata yang unik nie.

















      Tapi bila difikirkan balik, ada ke orang yang berani nak pakai bulu mata palsu macam nie kat public???

      Thursday, October 13

      Driver in Trouble

      Hagaknye kalu semua driver kt malaysia nih cam gini..Barai oo negare..miahahah
      Jadi lh pemandu berhemah & berhati2 lh yew

      10th.

      9th...

      8th...

      7th...

      6th

      5th

      4th

      3rd

      2nd

      1st

      Mengenal Potensi Melalui Tulisan Tangan.

      Hari ni nk share sikit klu kite nk tahu pesonaliti diri ataupun seseorang tu melalui tulisan tgn ,
      kalau x percaya cubalh kenal pasti pesonaliti diri sendiri terlebih dahulu.
      kt bwh ni ade beberapa character yg mgkin boleh dguna pakai..

       

      TULISAN BERUBAH UBAH


      Ada orang yang bentuk tulisannya tidak pernah berubah ubah sejak dari dulu lagi. Ha..itu menandakan bahawa dia juga seorang yang sukar untuk berubah. maknanya dia lebih suka mengekalkan personaliti dirinya yang sedia ada sejak dulu. Sebaliknya jika tulisannya sering berubah-ubah, bermakna dia sentiasa mengalami pembentukan dan pembangunan personaliti dirinya malah dia juga bersikap individual. Dari segi membuat sebarang keputusan, orang yang tulisannya tidak berubah sejak dulu lagi lebih tetap pendirian dan lebih tegas. Manakala mereka yang sering berubah corak tulisan mereka dikatakan lebih mudah untuk berubah fikiran. Bukan bermaksud mereka ini tidak berpendirian langsung tapi keputusan mereka itu masih boleh dipengaruhi oleh orang lain.

      KECONDONGAN TULISAN

      • TEGAK
      Sekiranya tulisannya itu tegak saja bermakna dia seorang yang rajin, bertanggungjawab, pandai bergaul dengan orang lain dan sikapnya amat menyenangkan. Dia juga mampu membuat keputusan dengan wajar dan tepat.

      • CONDONG KE KANAN
      Orangnya bersikap terbuka sama ada dalam pergaulan biasa atau hubungan cinta. Namun dia ini juga sentiasa memerlukan bantuan dan tunjuk ajar daripada orang lain dalam apa juga yang dilakukannya. Dalam erti kata lain, mereka ini kurang yakin dengan tindakan yang diambil dan memerlukan pendapat dan pandangan orang lain untuk menyakinkan diri mereka sendiri. Mereka juga mudah ditimpa perasaan cepat bosan jadi sebab itu cukup pantang kalau mereka kena tunggu lama!

      • CONDONG KE KIRI
      Wah! Rupanya dia ini seorang yang sensitif walaupun mungkin dari segi luaran nampak dia ini seolah-olah tak kisah sangat. Selain itu, dia juga seorang yang amat berhati-hati dalam apa juga yang dilakukannya kerana dia tidak mahu timbulnya sebarang penyesalan di kemudian hari nanti. Walau bagaimanapun jangan tak tahu, mereka ini seorang yang cukup setia kepada orang yang dicintainya! Cayalah!



      BENTUK TULISAN

      • LEBAR
      Ia menandakan bahawa dia seorang yang aktif dan suka melibatkan diri dalam pelbagai persatuan dan pertubuhan. Selain itu dia juga gemar mengembara sambil bercuti. Tapi nampaknya dia ini kurang bijak dalam menjaga hati teman-teman.

      • TULISAN KURUS
      Ternyata dia akan melakukan perkara-perkara yang hanya digemarinya saja.

      • TULISAN BERSEGI EMPAT
      Otak matematik rupanya dia ni.

      • TULISAN BULAT
      Ini menandakan dia seorang yang suka bergaul dan penyayang.

      • BERSAMBUNG
      Pemikirannya berdasarkan logik.

      • BERCERAI CERAI
      Segala tindakannya lebih cenderung mengikut gerak hatinya saja!


      JARAK TULISAN

      • TULISAN JAUH
      Sekiranya dia mempunyai jarak antara tulisan agak jauh, bermakna dia 
      sukar didekati dan tak suka orang lain terlalu rapat dengan dirinya. Bukan 
      apa, jika dia mungkin akan bersikap mengongkong atau bergantung pada 
      orang-orang yang rapat dengan dirinya itu.

      • TULISAN RAPAT
      Memang mudah untuk berdampingan dengan dia ini kerana dia juga berfikiran terbuka.


      RUANGAN DI TEPI

      Perhatikan ruang yang ditinggalkan pada muka surat itu. Sekiranya:

      • RUANG KIRI KANANNYA SAMA
      Jarak ruang di kiri dan kanan muka surat itu adalah sama besarnya, bermakna 
      dia seorang yang berfikiran optimistik.

      • RUANG MUKA SURAT SEBELAH KIRI KECIL
      Itu menandakan dia seorang yang amat sensitif sebenarnya!

      • RUANG MUKA SURAT KANAN KECIL
      Sememangnya dia seorang yang rajin namun sukar membuat pertimbangan 
      yang sewajarnya.

      • PENUH SATU MUKA SURAT
      Ternyata dia seorang yang amat tegas dan mempunyai banyak idea bernas 
      yang boleh dikongsi bersamanya.


      KERAPATAN



      i. Jarang-jarang

      Tak suka campur orang, kurang mesra dan sedikit boros.


      ii. Rapat-rapat

      Suka campur orang, amat bergantung kepada orang lain, jimat atau kedekut




      PADA HURUF J, G, Y, Z


      i. Ada ekor

      -Besar, panjang dan sempurna

      Tahap emosi yang dipamer itu jelas, pengasih & penyayang, pemurah,

      mudah kesian pada orang, mempamerkan tahap kerajinan


      -Kecil, pendek dan tak sempurna

      Tak pandai mempamerkan emosi, kurang rajin, tak pandai mempamerkan

      kasih sayang walaupun sayang itu banyak dalam diri



      PADA PALANG HURUF KECIL T (T)


      i. Tinggi

      Tahap aspirasi tinggi


      ii. Rendah

      Mudah berpuas hati, cita-cita rendah


      iii. Tengah-tengah

      Usaha dan tahap pencapaian itu di tahap sederhana


        BAGAIMANA DENGAN ANDA?
      Credit to : hanan.com.my & budaktechnician

      TuneUp Utilities Portable


       
       
      TuneUp Utilities 2011 10.0.3010.11 Portable | 27.8 MB

      TuneUp Utilities 2011 welcomes you with a completely redesigned Start page, which tells you about the status of your computer. If problems or nonoptimal settings are found, you are only a mouse-click away from resolving them. The Start page also tells you when new tips for increasing computer performance are available and warns you if maintenance tasks are not being taken care of automatically. The Start page also shows you whether new automatic startup programs have been added to Windows since the last time you ran TuneUp Utilities. You can decide whether these programs that start up automatically are really necessary.



      http://www.filesonic.com/file/123167071/TuneUp_10.0.3010.11.port.rar

      Kaspersky Products Full Pack 2011 Lifetime License

       
       
      Kaspersky Products Full Pack 2011 Lifetime License

      Get the maximum level of security with Kaspersky Products 2011 (Incl. Lifetime License Activator), Kaspersky 2011 products are specifically designed to provide hassle-free and quality protection against viruses, Internet threats, worms and other malicious programs, as well as hacker attacks, spam and spyware.

      * Kaspersky PURE 2011
      * Kaspersky Internet Security 2011
      * Kaspersky Anti-Virus 2011
      * Kaspersky Password Manager 2011
      * Kaspersky KryptoStorage 2011
      * Kaspersky Small Office Security 2011




      Thursday, September 29

      Cara Aizat Kuruskan Badan..

      lets try..


      Credited to Aizat Amdan..

      Monday, September 26

      Saintis Perancis Memeluk Islam Setelah Mengkaji Mayat.


      Mumia Ramesses II
      selamt pagi semuaa
      smalam kite ade terbaca artikel ni dalam satu blog nie..
      and rase nk share ngan korang semua...
      Selamat Membaca!!

      Pada pertengahan tahun 1975, Presiden Perancis menawarkan kerajaan Mesir bantuan untuk meneliti, mempelajari dan menganalisis mumia Firaun, Ramasses II yang sangat terkenal.

      Firaun yang dikatakan hidup di zaman Nabi Musa yang akhirnya mati tenggelam dalam Laut Merah ketika mengejar Musa dan para pengikut baginda yang melarikan diri daripada kekejamannya.

      Mesir menyambut baik tawaran itu dan membenarkan mumia itu diterbangkan ke Paris. Malah ketika sampai di sana kedatangan mumia itu disambut dengan pesta dan majlis keramaian. Ini termasuklah apabila Mitterand dan para pemimpin Perancis yang lain tunduk hormat ketika mumia itu dibawa lalu di hadapan mereka.

      Mumia itu kemudiannya diletakkan di ruang khas di Pusat Arkeologi Perancis. Di situ ia bakal diperiksa sekali gus membongkar rahsianya oleh para pakar, doktor bedah dan autopsi Perancis yang dipimpin oleh doktor yang sangat terkenal, Prof. Dr. Maurice Bucaille.

      Prof. Dr. Maurice Bucaille

      Bucaille adalah seorang pakar bedah kenamaan Perancis yang dilahirkan di Pont-L’Eveque pada 19 Julai 1920. Memulakan kerjaya di bidang perubatan am dan pada tahun 1945 beliau diiktiraf sebagai pakar di bidang gastroentorologi.

      Ramai kerabat diraja dan keluarga pemimpin dunia menggunakan khidmat Dr. Bucaille, termasuk Raja Faisal Arab Saudi dan pemimpin Mesir, Anwar Sadat.

      Kesempatan untuk membedah dan menyiasat mumia Firaun ini di manfaat sepenuhnya oleh Bucaille. Beliau mengerah seluruh tenaga dan pengalamannya untuk membongkar misteri di sebalik kematian raja Mesir kuno itu.

      hasilnya sangat mengejutkan. Dr. Bucaille menjumpai sisa-sisa garam yang masih melekat pada jasad mumia tersebut sebagai bukti terbesar bahawa Firaun mati akibat tenggelam di dalam laut. Iaitu jasadnya segera dikeluarkan dari laut, ‘dirawat’ segera dan dijadikan mumia supaya jasad itu tidak buruk.

      Namun penemuan itu menimbulkan persoalan yang sangat besar kepada Dr. Bucaille.

      Bagaimana jasad tersebut masih dalam keadaan sangat baik berbanding jasad-jasad yang lazimnya tenggelam dan dikeluarkan daripada laut?

      Beliau menyiapkan sebuah laporan akhir yang dipercayainya sebagai penemuan baru, iaitu proses menyelamatkan mayat Firaun dari laut dan kaedah pengawetannya.

      Laporan tersebut diterbitkan dengan tajuk; Mumia Firaun: Sebuah Penelitian Perubatan Moden (tajuk asalnya; Les Momies Des Pharaons Et La Midecine). Ekoran penerbitan laporan itu, Dr Bucaille dianugerah penghargaan tertinggi kerajaan iaitu Le Prix Diane Potier-Boes (Penghargaan Dalam Sejarah) oleh Academie Frantaise dan anugerah Prix General daripada Academie Nationale De Medicine, Perancis.





      Kisah Firaun Di Dalam Al-Quran

      Namun seorang rakan sempat membisikkan kepada Dr. Bucaille bahawa penemuan ini sebenarnya bukan sesuatu yang baru.

      “Jangan panik kerana sesungguhnya umat Islam telah mengetahui tentang peristiwa Firaun yang mati lemas dan mayatnya dipelihara sehingga ke hari ini!”

      Namun kata-kata itu ditentang keras oleh Dr. Bucaille kerana beliau menganggap sangat mustahil. Baginya membongkar sesebuah misteri yang berlaku lama dahulu tidak mungkin dapat diketahui kecuali dengan perkembangan teknologi moden, peralatan dan makmal canggi.

      Hakikatnya Dr. Bucaille menjadi serba salah dan bingung apabila diberitahu bahawa al-Quran yang diyakini dan dipercayai oleh umat Islam telahpun meriwayatkan kisah tenggelamnya Firaun dan kemudian mayatnya diselamatkan.

      Beliau tertanya-tanya, bagaimana perkara seperti itu dapat diterima oleh akal kerana mumia itu baru sahaja ditemui sekitar tahun 1898. Sedangkan al-Quran telah ada di tangan umat Islam sejak 1400 tahun yang lalu.

      Sambil mata tidak terlepas dari memandang mumia Firauan yang terbujur di hadapannya, Dr. Bucaille terus tertanya-tanya bagaimana al-Quran dapat menyatakan kisah Firaun yang jasadnya diselamatkan dari hancur sejak ribuan tahun lalu.

      “Adakah masuk akal ,di hadapanku ini adalah Firaun yang cuba menangkap Musa? Apakah masuk akal Muhammad mengetahui hal sejarah ini? Pada hal kejadian Musa dikejar Firaun telah berlaku sebelum al-Quran diturunkan,” kata hatinya sendirian.

      Beliau mendapatkan kitab Injil yang di dalamnya hanya menyatakan Firaun tenggelam di tengah laut saat mengejar Nabi Musa tetapi tidak diceritakan mengenai mayat Firaun.

      Sementara dalam Kitab Perjanjian Lama (Injil Lama) pula yang diceritakan dalam kitab itu hanyalah: 
      “Air (laut) pun kembali seperti sebuah lautan yang berombak dan beralun, menenggelamkan kereta-kereta (chariot) kuda, pasukan berkuda dan seluruh bala tentera Firaun tanpa ada seorang pun yang berjaya menyelamatkan diri. Tetapi anak-anak Israel dapat menyelamatkan diri atas daratan kering di tengah-tengah laut itu”. 
      (Exodus 14:28 dan Psalm 136:15)


      Penemuan Roda Kereta Firaun di dasar Laut Merah

      Dr. Bucaille sangat terkejut kerana tidak ada disebut langsung mengenai apa yang terjadi seterusnya kepada mayat Firaun selepas tenggelam. Ini menjadikan beliau semakin kebingungan.

      Apabila mumia dikembalikan semula ke Mesir, Dr. Bucaille terus mendapatkan kepastian mengenai mumia itu. Lalu beliau memutuskan untuk bertemu dengan para ilmuwan Islam mengenai sejarah Nabi Musa, kekejaman Firaun sehinggalah Bani Israel meninggalkan Mesir dan dikejar Firaun dengan seluruh bala tentera di belakang mereka.

      Maka salah seorang mereka terus bangun dan membaca ayat al-Quran berhubung sejarah tersebut untuk Dr. Bucaille mendengarkannya sendiri:

      “Maka pada hari ini Kami selamatkan badan kamu supaya kamu dapat menjadi pelajaran bagi orang-orang yang datang sesudah kamu dan sesungguhnya kebanyakan manusia lengah dari tanda-tanda kekuasaan Kami."
      (Yunus: 92)

      Apabila mendengar ayat ini, hati Dr. Bucaille benar-benar tersentuh. Beliau akhirnya mengakui kebenaran ayat itu kerana ia dapat diterima akal dan memberikan satu inspirasi serta dorongan kepada sains untuk maju meneroka lebih jauh lagi.

      Lalu dengan hati yang begitu sebak dan keharuan, beliau pun bangun dan dengan suara yang lantang berkata: “Sesungguhnya aku masuk Islam dan beriman dengan al-Quran ini.”

      Tidak sekadar beliau mengakui kebenaran dan memeluk Islam tetapi beliau kemudiannya pulang ke Perancis dengan mengkaji seluruh isi al-Quran.


      Akhirnya beliau berjaya menerbitkan buku yang sangat mengejutkan seluruh dunia dan sehingga kini telah diterjemahkan dalam pelbagai bahasa pada tahun 1976, iaitu:-




      Melalui buku ini, Dr. Bucaille yang kemudiannya dikenali sebagai Dr. Yahya Maurice Bucaille berjaya membuktikan bahawa al-Quran adalah selari dengan fakta-fakta sains sementara kitab Injil adalah sebaliknya.

      “Sains dan Islam umpama saudara kembar yang tidak boleh berpisah. Ini kerana dalam Injil terdapat pelbagai kesilapan dari aspek saintifik tetapi tiada sedikitpun kesilapan seperti itu ada dalam al-Quran.

      “Al-Quran yang di dalamnya diceritakan segala penjelasan mengenai fenomena alam semula jadi yang sangat bertepatan dengan sains moden,” katanya.

      Wednesday, September 21

      chocolate

      stress.stress
      sy nk mkn chocolate bnyk2..


      Wednesday, September 14

      fake!

      Men: Why did you follow me? 
      Girl: I do not know .... I think, I in love with you, it's because you're so handsome.. 
      Men: Hmm, you did not met my friend yet, he is more handsome if compared with me.. 
      Girl: Hmm? 
      Men: hey! He is just behind you ... 
      Girl: * Turning * but nobody is there .. 
      Men: If you really love me, you probably will not turned!
      p/s: Please do appreciate, love a person accept as is and not just because of their appearance :)

      Tuesday, September 13

      Materialistic..

      Boy: Marry me.. ?

      Girl: Do you have a house.. ?

      Boy: No..

      Girl: Do you have a BMW car.. ?

      Boy: No..

      Girl: How much is your salary.. ?

      Boy: No salary.. but,..

      Girl: But what..? You have nothing.. How can i marry you.?? Please leave.!!

      Boy: (talk to himself) I have one villa, 3 property lands, 3 Ferrari, 2 Porsche.. Why I still need to buy BMW.?! How can I get the salary when actually I'm the BOSS..


      p/s :tapi zaman skarag ni.... nomoneynotalk..!! huhuhu :).

      Monday, September 12

      dear love.

       as i stare at you this moment i had realized you're still the one i wanna fall for,
      every second from now..

       iloveyousomuch...







      p/s :wait for more