LANA LIKE TO SAYS::

This blog is ONLY for those people who likes to read stories of my everyday life,
love stories, fun facts and photos.
You can follow this blog if you find it interesting.

And also sell my pre-loved items with AFFORDABLE prices, in GOOD condition!

Wednesday, October 26

Tuesday, October 25

Tips Penjagaan Kuku


    gambar hanya hiasan
    1.  Potong kuku secara teratur, tak terlalu dalam & tidak melebihi batas kuku(hujung kuku)
    2. Elak cungkil sisi kuku kerana boleh mendatangkan bengkak.
    3. Semasa memotong kuku, pastikan potong secara 4 segi atau melengkung. Kemudian dengan menggunakan pengasah kuku, bentukkan kembali kuku kamu dengan sempurna.
    4. Bentukkan kuku hanya pada 1 arah sahaja. Jangan ke kiri dan ke kanan. Ketika mengasah kuku, lakukannya dengan berhati-hati.
    5. Apabila bentuk yang dikehendaki telah tersedia, rendam tangan dalam air suam selama 3 minit
    6. Gunakan putik kapas atau penghapus kutil untuk mencuci kuku. Setelah itu keringkan dengan tisu lembut.
    7. Gunakan kelengkapan yg betul untuk membentuk dan mencantikkan kuku anda.
    Selamat mencuba ye  u'olls..

      Friday, October 21

      ilanart prelove

      Feel free to check this out..





      Tq for supporting us.

      Thursday, October 20

      Keunikan Bulu Mata Palsu

      Post kali ni tentang keunikan bulu mata palsu. walaupun aku xpernah pakai atau mencuba pakai bulu mata palsu nih Mari tengok betapa kreatifnya mereka yang mencipta bulu mata yang unik nie.

















      Tapi bila difikirkan balik, ada ke orang yang berani nak pakai bulu mata palsu macam nie kat public???

      Thursday, October 13

      Driver in Trouble

      Hagaknye kalu semua driver kt malaysia nih cam gini..Barai oo negare..miahahah
      Jadi lh pemandu berhemah & berhati2 lh yew

      10th.

      9th...

      8th...

      7th...

      6th

      5th

      4th

      3rd

      2nd

      1st

      Mengenal Potensi Melalui Tulisan Tangan.

      Hari ni nk share sikit klu kite nk tahu pesonaliti diri ataupun seseorang tu melalui tulisan tgn ,
      kalau x percaya cubalh kenal pasti pesonaliti diri sendiri terlebih dahulu.
      kt bwh ni ade beberapa character yg mgkin boleh dguna pakai..

       

      TULISAN BERUBAH UBAH


      Ada orang yang bentuk tulisannya tidak pernah berubah ubah sejak dari dulu lagi. Ha..itu menandakan bahawa dia juga seorang yang sukar untuk berubah. maknanya dia lebih suka mengekalkan personaliti dirinya yang sedia ada sejak dulu. Sebaliknya jika tulisannya sering berubah-ubah, bermakna dia sentiasa mengalami pembentukan dan pembangunan personaliti dirinya malah dia juga bersikap individual. Dari segi membuat sebarang keputusan, orang yang tulisannya tidak berubah sejak dulu lagi lebih tetap pendirian dan lebih tegas. Manakala mereka yang sering berubah corak tulisan mereka dikatakan lebih mudah untuk berubah fikiran. Bukan bermaksud mereka ini tidak berpendirian langsung tapi keputusan mereka itu masih boleh dipengaruhi oleh orang lain.

      KECONDONGAN TULISAN

      • TEGAK
      Sekiranya tulisannya itu tegak saja bermakna dia seorang yang rajin, bertanggungjawab, pandai bergaul dengan orang lain dan sikapnya amat menyenangkan. Dia juga mampu membuat keputusan dengan wajar dan tepat.

      • CONDONG KE KANAN
      Orangnya bersikap terbuka sama ada dalam pergaulan biasa atau hubungan cinta. Namun dia ini juga sentiasa memerlukan bantuan dan tunjuk ajar daripada orang lain dalam apa juga yang dilakukannya. Dalam erti kata lain, mereka ini kurang yakin dengan tindakan yang diambil dan memerlukan pendapat dan pandangan orang lain untuk menyakinkan diri mereka sendiri. Mereka juga mudah ditimpa perasaan cepat bosan jadi sebab itu cukup pantang kalau mereka kena tunggu lama!

      • CONDONG KE KIRI
      Wah! Rupanya dia ini seorang yang sensitif walaupun mungkin dari segi luaran nampak dia ini seolah-olah tak kisah sangat. Selain itu, dia juga seorang yang amat berhati-hati dalam apa juga yang dilakukannya kerana dia tidak mahu timbulnya sebarang penyesalan di kemudian hari nanti. Walau bagaimanapun jangan tak tahu, mereka ini seorang yang cukup setia kepada orang yang dicintainya! Cayalah!



      BENTUK TULISAN

      • LEBAR
      Ia menandakan bahawa dia seorang yang aktif dan suka melibatkan diri dalam pelbagai persatuan dan pertubuhan. Selain itu dia juga gemar mengembara sambil bercuti. Tapi nampaknya dia ini kurang bijak dalam menjaga hati teman-teman.

      • TULISAN KURUS
      Ternyata dia akan melakukan perkara-perkara yang hanya digemarinya saja.

      • TULISAN BERSEGI EMPAT
      Otak matematik rupanya dia ni.

      • TULISAN BULAT
      Ini menandakan dia seorang yang suka bergaul dan penyayang.

      • BERSAMBUNG
      Pemikirannya berdasarkan logik.

      • BERCERAI CERAI
      Segala tindakannya lebih cenderung mengikut gerak hatinya saja!


      JARAK TULISAN

      • TULISAN JAUH
      Sekiranya dia mempunyai jarak antara tulisan agak jauh, bermakna dia 
      sukar didekati dan tak suka orang lain terlalu rapat dengan dirinya. Bukan 
      apa, jika dia mungkin akan bersikap mengongkong atau bergantung pada 
      orang-orang yang rapat dengan dirinya itu.

      • TULISAN RAPAT
      Memang mudah untuk berdampingan dengan dia ini kerana dia juga berfikiran terbuka.


      RUANGAN DI TEPI

      Perhatikan ruang yang ditinggalkan pada muka surat itu. Sekiranya:

      • RUANG KIRI KANANNYA SAMA
      Jarak ruang di kiri dan kanan muka surat itu adalah sama besarnya, bermakna 
      dia seorang yang berfikiran optimistik.

      • RUANG MUKA SURAT SEBELAH KIRI KECIL
      Itu menandakan dia seorang yang amat sensitif sebenarnya!

      • RUANG MUKA SURAT KANAN KECIL
      Sememangnya dia seorang yang rajin namun sukar membuat pertimbangan 
      yang sewajarnya.

      • PENUH SATU MUKA SURAT
      Ternyata dia seorang yang amat tegas dan mempunyai banyak idea bernas 
      yang boleh dikongsi bersamanya.


      KERAPATAN



      i. Jarang-jarang

      Tak suka campur orang, kurang mesra dan sedikit boros.


      ii. Rapat-rapat

      Suka campur orang, amat bergantung kepada orang lain, jimat atau kedekut




      PADA HURUF J, G, Y, Z


      i. Ada ekor

      -Besar, panjang dan sempurna

      Tahap emosi yang dipamer itu jelas, pengasih & penyayang, pemurah,

      mudah kesian pada orang, mempamerkan tahap kerajinan


      -Kecil, pendek dan tak sempurna

      Tak pandai mempamerkan emosi, kurang rajin, tak pandai mempamerkan

      kasih sayang walaupun sayang itu banyak dalam diri



      PADA PALANG HURUF KECIL T (T)


      i. Tinggi

      Tahap aspirasi tinggi


      ii. Rendah

      Mudah berpuas hati, cita-cita rendah


      iii. Tengah-tengah

      Usaha dan tahap pencapaian itu di tahap sederhana


        BAGAIMANA DENGAN ANDA?
      Credit to : hanan.com.my & budaktechnician

      TuneUp Utilities Portable


       
       
      TuneUp Utilities 2011 10.0.3010.11 Portable | 27.8 MB

      TuneUp Utilities 2011 welcomes you with a completely redesigned Start page, which tells you about the status of your computer. If problems or nonoptimal settings are found, you are only a mouse-click away from resolving them. The Start page also tells you when new tips for increasing computer performance are available and warns you if maintenance tasks are not being taken care of automatically. The Start page also shows you whether new automatic startup programs have been added to Windows since the last time you ran TuneUp Utilities. You can decide whether these programs that start up automatically are really necessary.



      http://www.filesonic.com/file/123167071/TuneUp_10.0.3010.11.port.rar

      Kaspersky Products Full Pack 2011 Lifetime License

       
       
      Kaspersky Products Full Pack 2011 Lifetime License

      Get the maximum level of security with Kaspersky Products 2011 (Incl. Lifetime License Activator), Kaspersky 2011 products are specifically designed to provide hassle-free and quality protection against viruses, Internet threats, worms and other malicious programs, as well as hacker attacks, spam and spyware.

      * Kaspersky PURE 2011
      * Kaspersky Internet Security 2011
      * Kaspersky Anti-Virus 2011
      * Kaspersky Password Manager 2011
      * Kaspersky KryptoStorage 2011
      * Kaspersky Small Office Security 2011